2016. augusztus 29., hétfő

Ajvár 358 Ft / db 370 ml üveg

Tőlünk délebbre mindennapos ételnek számít az asztalon, itthon még nem terjedt el annyira, pedig isteni finom. Kenyérre kenve tejallergiások is ehetik, pörköltbe, gulyásba téve remekül feldobja az ételt.

Aki spórol, annak a cukkinis változatot ajánlom. A paprika nagyon összeesik, így kevés lesz belőle.

ajvár714,4Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
recpeolaj0,5 dl70035Herbária
vöröshagyma160 gr, 3 db20032
kápia1, 3 kg (tisztán 1 kg)390507Penny
padlizsán360 gr, 1 db300140,4Spar
Na-benzoátcsipetnyi
víz1 dl
20 gr
adag1714

1) A kápiapaprika tisztításával, szeletelésével szoktam kezdeni, sziszifuszi, ha nem szeretnénk a magokat benne látni. Nekem az a módszer jön be legjobban, hogy a csumájánál levágom a paprika tetejét (sok mag esetén rögtön a csumájánál, kevesebb magnál 1 cm-rel alatta a legideálisabb), körbe szelem késsel a magházat, majd a maradék magot félbe vágva kaparom ki belőle. Ehhez hajlékony vágódeszkát használok, mert így könnyebb a megfelelő tálba beletenni a paprika hasznos részét és a komposztot. Lefotóztam, hogyan is néz ki ez a valóságban.
2) A padlizsánt a képen látható módon szeletelem, héja marad, szeretem, nem is értem, miért szabadulnak tőle sokan. Félbe vágom, így kockázom.


3) A hagyma felszelése után fél deci olajon megdinsztelem, erre megy a padlizsán, majd amikor már jól átsült, a kápia. A táblázatban levő mennyiségek töltenek meg egy wokot, ami később a felére megy össze. Jól összekeverem, egy deci vizet öntök alá, majd fedő alatt, kis lángon párolom.
4) 40-45 perc múlva tartósítószert hintek bele, ezzel együtt botmixerrel pürésítem. Ezek után leveszem a tűzhelyről és gyorsan üvegekbe merem. Köpköd!!!
5) Dunsztolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése