2016. augusztus 12., péntek

Dunsztolj lecsót télire!

Már érik az igazi paprika, a szabadföldi paradicsom, most kell eltenni a lecsót télire!
Mivel a fagyasztásos tárolás drága, a dunsztolást részesítem előnyben, annyi a különbség, hogy jól át kell főzni és a végén pótolni a folyadékot.
Minimális a fűszerezés, mert a téli ételeknek ez csak az alapja lesz, így nem szeretnék 20x ugyanolyan ízű ételt enni.

Ami feltétlen kell: paradicsom, paprika, vöröshagyma. Szeretem, ha egy lecsó színes, nem sápatag. Ezt plusz hozzávalókkal érem el. Ha cukkini kerül bele (héjastul persze), az is színesíti,  a sima (csak paradicsom+paprika+hagyma) változatba mindenképp színes paprikákat is teszek. Ha van padlizsánotok, nyugodtan mehet bele az is.

Az arányok ízlés kérdése, én egy-egy nagy ikeás leveses tányérba szelem fel a paradicsomot és a paprikát is (paradicsom kb. 2-2,5 kg, paprika 1,5 kg lehet, hagyma 300 gr), ehhez 1 padlizsánt vagy cukkinit teszek, persze csakis a kertből.
Ha összeértek az ízek, felöntöm tisztított vízzel (hogy ne legyen vízköves az üveg), ha kell (mert a víz miatt nem lesz olyan intenzív az íze), lestyánnal és borsikafűvel ízesítem. Más fűszert direkt nem használok.
A hozzáadott vízre azért van feltétlenül szükség, mert a darabos lecsó között ott maradnak a légbuborékok, amik miatt megromlik az étel.

Végül dunsztoljunk, így.

Mint a képen látható, a gyomok ellen fekete fóliát használok. A cica miatt nem költöznek be alá az egerek sem. :)
A leveleket leszedegetem, egyrészt a gombás betegségek elkerülése, másrészt a termés takarása miatt.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése