2016. augusztus 27., szombat

Padlizsánkrém 561 Ft / 4 db 370 ml üveg

Tavasszal tettem el gombás padlizsánkrémet, de nem éreztem ki az ízén azt a sok gombát, ami belekerült, feleslegesnek éreztem a fáradozásaimat.
Most kicsit újítottam, de nem bántam meg, mert egyszerűbb, de legalább annyira finom ez a változat.

padlizsánkrém561,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
recpeolaj0,5 dl70035Herbária
vöröshagyma160 gr, 3 db20032
répa400 gr, 5 db11044Spar
padlizsán1,5 kg, 3 db nagy300450Spar
Na-benzoátcsipetnyiDIY
1 evőkanál
adag1561

A Sparban minden péntek reggel várnak a leárazott zöldségek, így a kínálattól függ, mivel készülök hétvégére.
Most padlizsánt 300 Ft-ért, répát pedig 110 Ft-ért kaptam.

Mivel a padlizsán héja ehető és finom is, nem hámozom meg, hiába szerepel ez a nagy gasztrokiadványok hasábjain.

1) A vöröshagymát felaprítom géppel, a répát meghámozom és legyalulom, a padlizsánt félbe vágom, és a feleket "felkockázom", a vastagsága miatt így kb. 1 cm * 2 cm téglalapok lesznek belőle..
2) Serpenyőben (wokban), fél deci olajon megdinsztelem a hagymát (vagyis többet teszek hozzá, mint főzésnél), majd annyi padlizsánt öntök hozzá, ami még jól meg tud sülni mellette. Ezt követően kisebb adagokban megpirítom wokban a hozzávalókat, olaj nélkül. Nem kell alá plusz olajat önteni, ennek az a lényege, hogy süljön, ne párolódjon.
3) Egy nagyobb edényben 1 deci vízzel felöntve 45 percig párolom a hozzávalókat, sózóm, fűszerezni nem szoktam, szeretem a zöldségek  natúr ízét.
4) Ha botmixerrel pürésítem, utána leveszem már a gázról, mert alattomosan köpköd! Égési sérüléseket okozhat!
4+1) Tartósítószert újabban azért teszek hozzá, mert anélkül felbontás után 2-3 napig áll el maximum. Ezt nemcsak főzéskor, hanem kényérre kenve is fogyasztjuk, kellemetlen volt, hogy hamar ránk romlott.
5) Üvegekbe töltöm, dunsztolom.

Ebben az állapotában turmixoltam össze:






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése