2016. április 16., szombat

Citromfűszörp cukormentesen 250 Ft / liter

Az idei első szörp citromfűből készült. Egyszerű, de nagyszerű ital, viszont amilyen könnyű elkészíteni, olyan könnyű elrontani is. Ha betartunk pár alapszabályt, akkor garantált a siker.

A hozzávalók listája elég rövid:
A citromfű olyan helyről származzon, ahol nem permeteztek vagy csigaölőztek.
A BIO citromra ne sajnálja senki a pénzt, mert a vegyszerekkel kezelt héjat is beáztatjuk a szörpbe.
A kezelt citromnál még annak az elhagyása és citromsavval való helyettesítése is jobb!
Az üvegek előkészítését itt találjátok.

citromfűszörp860,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
citromfűlábasnyi0DIY
BIO citrom4 db400Lidl
étkezési citromsav1 evőkanál30Herbaház
(Na-benzoát)1 késhegynyi10
szűrt vízkb. 3,5 l0
üvegek3,5 liternyi
cukor VAGY0,5 kg
édesítőszer 1:4 Dia Wellness125 gr3280410Internetpatika
adag1850


1) Egy 4 literes üveget teletettem frissen szedett és átmosott citromfűvel és felöntöttem tisztított vízzel. Hiába van benne citromsav, a vízkő úgyis megjelenik ásvány- vagy csapvíz használatakor.


2) Literenként 1 db citromot szeleteltem bele héjastul. Ha éppen a lime-ot kapok jó áron, akkor azt teszek bele.
3) A leveleket leszorítottam a víz alá, nehogy kilógjon. Ez nagyon fontos! (A Lidlben vett fetasajt leszorító rácsát használtam erre, és egy vízzel megtöltött kisebb ételtartót tettem rá nehezéknek. Lehet kapni ecetes uborkához is leszorítót, nekem nincs.)
4) A hűtőben 1 napot pihentettem. Meleg helyen megbuggyan, és ha tovább ázik, akkor is érezni a végeredményen.
5) Egy nap elteltével a vizet egyszerre leöntöttem a citromfűről. Szűrőt teszek a lábas fölé közben. Amint levegőt kap a növény, befeketedik, és elrontja az egész ízét, sajnos már jártam így.
6) Melegítés közben édesítem. Egy 4 literes befőttes üvegnyi italba fél kiló cukor vagy 125 gramm Dia Wellness negyedannyi ugyanannyi édesítő kell.
7) Dunsztolom.

A 4 literes dunsztosból 3 és fél liter szörp lett végül.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése