2017. június 27., kedd

Hajdinapalacsinta 52 Ft + töltelék / db

Megint tegnap ért a felismerés, hogy nincs fent a blogon az egyik kedvenc receptem!
Ezt a nosalty oldaláról vettem át, de Mindenmentes Nórinál is szerepel a hajdinapalacsinta, utóbbi tejmentes is. Ezt azért szeretem jobban, mert a vaj miatt lassabb felszívódású, és bár kalóriában több, nagyon laktat, ráadásul sokáig telít!
A recept szerint a hajdinalisztbe egyesével keverjük a tojásokat, én (a tej helyett) kefires vízzel közben hígítottam, nem csomósodott össze a tészta. Az olvasztott vajat legvégül adom hozzá, majd fél óra hűtőben állás után újra összekevertem és kis olajat tette hozzá. A palacsintasütőt kókuszzsírral, szilikonecsettel kentem minden kisült palacsinta után.

Nem tudok palacsintát sütni, de ez legalább megfordítható, nem tapad le - biztos siker. Az enyémek vastagabbak az átlagnál, lehet, Nektek dupla mennyiség is kijön ennyi tésztából. :)

Ahogy hűl, keményedik, így frissen töltöttem és csavartam fel, hogy ne törjön meg.
A töltelékbe egy 250 grammos fetasajt, egy light cottage cheese és a maradék kefir került kis (házi) francia fűszerkeverékkel fűszerezve.


hajdinapalacsinta52Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
hajdinaliszt200 gr1110222Pingvin Patika
tojás4 db160házi
csipet0
teavaj (olvasztva)60 gr100060Lidl, Spar
hidegen sajtolt olaj1 evőkanál10BulkShop
víz450 ml
kefír (vízbe keverve)50 gr40020Lidl
sütéshez kókuszzsír20 ml105021Szafi
adag9472

Tápanyag-adatok

100 gramm tápértéke:
   kcal: 174.77
   fehérje: 4.67
   szénhidrát: 15.55
   zsír: 10.28

1
 
adag
 (
110
 g) tápértéke:

   kcal: 
192.25

   fehérje: 
5.13

   szénhidrát: 
17.1

   zsír: 
11.31


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése