2017. január 5., csütörtök

Gombapörkölt 160 Ft / adag

Még mindig könnyed ételekre vágyom, és a gombát napok óta nem bírtam kiverni a fejemből, így elugrottam érte a piacra, ott frissen szedi az egyik úr, ég és föld a különbség aközött és a boltokban kapható csomagok között.
A kinyílt spóratartójú barna csiperke 400 Ft, a normál 660 Ft volt. Utóbbiból töltött gombát készítettem, a tönkjeiből és az olcsóbb verzióból pedig gombapörköltet.

Korábban tettem fel már recepteket a blogra, hogyan töltöm a gombát.

Gombafejek zöldséges hússal töltve 200 Ft / adag

Töltött gomba 400 Ft / adag

Most 300 gr darált sertéscombbal töltöttem meg, napraforgómagot és kihűlt állapotban egy tojást tettem bele, hogy tovább telítsen.
A 21 gombafej után is maradt a töltelékből, amit desszertes üvegtálba tettem, letakartam sajttal és kisütöttem a gombák mellett.


De térjünk rá a gombapaprikásra, mert arról ég nem volt szó soha!

gombapörkölt156Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír20 gr100020Pingvin Patika
és/vagy teavaj1 evőkanál100020Penny
vöröshagyma100 gr24024Lidl
barna csiperke1 kg400+660 Ft500piac
1 evőkanál
churry fűszernövény1 evőkanálDIY
pirospaprika2 evőkanál20
(tejföl)2 evőkanál42040
adag4624
A lényege, hogy maradjon gombaíze, ne fűszerezzük túl. A vaj ízét különösen kedvelem benne, így a jól bevált kókuszsír helyett-mellett abban pirítom a hagymát.
Mivel a gomba 100 grammjában csak 3 gr CH van, így köret nem árt mellé.
A tejfölt nem szoktam belekeverni, tálaláskor kap, aki kér hozzá. Ha túl híg, egy kanál barna rizsliszt is mehet bele.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése