2017. szeptember 11., hétfő

Humusz

Először Pesten ettem egy humus bárban, teljesen jóllaktam tőle, eltelített sokáig. Otthon is készítettem, de az elején nem volt meg az az aha-élmény, hogy na így kellene, ez jó. Időközben annyit változtattam rajta, hogy a szezámpasztát magam készítem.

A 800 ml-es Bosch gépemet használom a "vaj" készítéséhez. Ha kávédarálóval dolgozol, nincsenek minimum adatok.

1) Teflonserpenyőben megpirítom a szezámmagot, 200-250 grammot legalább.
2) Aprítógépben vajjá köpülöm. Ha éles a kés, hamar megvan, csak aprítod, aprítod, és azt veszed észre, hogy folyósodik. 
3) A tahini felét félreteszem későbbre, újabb adag humuszhoz vagy tejfölbe keverve is felhasználható akár. A lényeg, hogy a végeredményen érződjön jól az íze, de ne nyomjon el mindent.
4) Az üveges csicseriborsót egyből, a szárazat áztatás és főzés után adom hozzá és ugyanabban a tálban pürésítem, amiben hagytam a tahinit. Nem szeretek feleslegesen mosogatni. :)
5) Házi készítésű fokhagymasóval ízesítem, egy kiskanál csak, annak híján só és finomra vágott fokhagymagerezd (reszelni szoktam).
6) Az állagán a főzőlével és/vagy olívaolajjal kell krémesíteni. Max. fél deci olajat tegyetek hozzá, ne szálljunk el a kalóriákkal, a többi legyen lé. Most a lidl-s csicseriborsó üveget vettem, annak pl. fogyasztható a leve.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése