2017. szeptember 17., vasárnap

Őszilé 140 Ft/liter

Idén hihetetlen sok barackunk termett, pedig eddig a fa csak vegetált. A pár üveg lekváron túl őszilét készítettem, mert nagyon-nagyon szerettem régen.
Ha 500 Ft-os barackkal számolunk, egy adag kb. 150 Ft + édesítő és tartósító, szóval 170 Ft / 1,2 liter.

A bolti termékek 25%-osak, így ebből indultam ki: 250 gr barack, 750 gr víz, de ennél egy kicsit több kell hozzá, kb. 300 gr barack (kb. 6 db) került a magtejkészítő egy-egy programjához. A vizet max jelzésig töltöttem.

1) Forrázd le a barackot, majd tedd hideg vízbe és hámozd meg.
2) Szedd ki a magját és vágj ki minden barnuló részt, csak az egészséges barack áll el természetesen.
    (6 db barack magozással együtt kb. 5 perc, ha felforrt a víz.)
3) A magtejkészítőbe teszem a barackot, rá egy nagy evőkanál negyedannyi édesítő, csipet Na-benzoát és citromsav. Ha nincs gépet, főzd és turmixold!
4) Krémleves funkcióval 22 perc alatt kész.
5) Töltsd üvegekbe és dunsztold!

A képen az üveg falán lehet látni az így kapott állagot.


Készítettem igazi krémlevest is több barackkal, kis fahéjjal és házi vaníliás édesítőszerrel.
Egy adagba kb. 8-9 barack kell mérettől függően.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése