2017. október 22., vasárnap

Mogyorókrém 799-1130 Ft/kg

Kétféle mogyorókrémet szoktam készíteni, de mindegyik annyira egyszerű, hogy le se írtam eddig, pedig még gasztroajándéknak is tökéletes.
Nem paleo, de cukormentes és finom, telít is, és nem viszi fel az inzulinomat - ne feledjétek, ez egyéni érzékenység kérdése.

A legjobb alapanyag ár-érték arányban, amit eddig találtam, a tescós:


Ezt a zöldségrészlegen tartják a bab és egyéb száraz, csomagolt termények mellett.
A kisebb boltokban nem tudom, hol a helye. A győri Verseny-Tescóban az aszalt gyümölcsöknél találtam.

Ami bár nem hozzávaló, de kell: egy erős aprítógép. A kávédaráló belehal, el se kezdd vele.
A Bosch-aprítóm élezés után hamar végez vele, ha már tompább a kés, több huza-vona.

mogyorókrém1128Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
sótlan mogyoró1 kg799799Tesco
85%-os vagy cukormentes Wavel étcsoki100 gr2990299Penny
kókuszzsír1 evőkanál105030Szafi
adag11128

A Bosch-aprítóba pont belefér az 1 kg mogyoró. Kicsit necces, de tényleg belefér. :)
Mivel pirított, így nem sütöm elő. Annyi a dolgod, hogy aprítsd. Először morzsalékos lesz, majd lassan "vaj"-já alakul. Ha úgy érzed, kis kókuszzsírral vagy hidegen sajtolt olajjal gyorsíthatod a folyamatot, de előbb-utóbb magától is megtörténik, türelem. Néha le kell egy spatulával az oldalára ragadt darabokat szedni, én általában a gépet szoktam megdönteni egy kicsit, hogy segítsen a gravitáció.
Édesítőt nem teszek bele, ízlés kérdése persze. A szafis negyedannyi édesítő por állagú, vagy folyékonyat tegyél bele, hogy ne roszogjon a fogad alatt.
Ha ez megvan, egy kisebb dunsztosba félreteszek belőle, a többihez pedig egy tábla felolvasztott csokit öntök és az aprítógéppel összekeverem vele.

1 kg mogyoróból 3 kisebb üveg lesz tele, alaposan összemegy térfogatra.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése