2016. október 26., szerda

Rozmaringos kacsamell párolt zöldséggel 578 Ft / adag

Egy kedves barátnőm kedvence a kacsamell, így azt vittünk vendégségbe. Fontos volt, hogy ő nem szereti a rosé húsokat, a férjek pedig nem preferálják a kiszárított ételeket, így a kettő közötti átmenetet kíséreltem meg. Nagy sikert aratott a végeredmény. Az egyetlen kritika, ami érkezett, hogy szósz kellett volna mellé, így az a képen nem szerepel, de leírom, hogy készítem majd legközelebb.

rozmaringos kacsamell578Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír20 gr100020Internetpatika
kacsamell4 db22002200Lidl
birsalma2 dbDIY
padlizsán, cukkini1-1 dbDIY
sárgarépa2 db10020
sütőzacskó1 db50
rózsabors1 teáskanál20
1 teáskanál
adag42310

1) A Lidlben kapható félkilós kacsamell két darabot rejt, bőrösek. A jól felhevített teflonba csak egy icipici kókuszzsírt tettem, mert a kacsa zsírja úgyis kisül, csak amíg nem ereszti, addig se égjen meg a forró serpenyőben. Szóval először a bőrös része került a sütésnél alulra, majd amikor már aranybarnára, ropogósra sült, akkor fordítottam meg, és szintén megvártam, amíg jól megpirul a husi. A két kérges réteg között még hússzínű maradt. A serpenyőbe egyszerre kettő mell fér bele, ne tuszkoljuk bele egyszerre mind a négyet.

2) A zöldségeket megtisztítottam, a birsalmát cikkelyekre vágtam, ebből mehet bele sokkal több, de nekünk csak ennyi maradt sajnos a fán. (Pedig de finom a birsalmalekvár!!!) A cukkinit és a padlizsánt, szintén a kertből, felkarikáztam. A cukkinit érdemes legalább fél-egy centis vastagságúra hagyni. Egyébként átveszi teljesen az ízeket, így isteni finom. A répákat csak megpucoltam. Ha valaki szeretne mellé szószt, ebből tegyen bele több zöldséget és a pecsenyelé egy részével pürésítse össze! 

3) A zacskóba tettem a zöldségeket, ezeken elfektettem a húsokat. Sok rozmaringgal és rózsaborssal megszórtam, csak most sóztam az ételt, előtte nem, hogy ne száradjon ki a kacsa.

4) Sütőben 200 fokon 30-40 perc, de vigyázzunk, hogy meg ne égjen! A sütőzacskó akkor működik jól, ha csak annyira szurkáltuk meg, hogy felpuffadjon, mintegy sátor!

A tegnapi spenótos gnocchival tálaltam.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése