2016. november 2., szerda

Vadas időspórolósan

Az alaplé és a vadas készítése is sok időbe telik, így összevontam a kettőt, mindegyik ételnek jót tett az ötlet.

A húslevesről itt találhatjátok a bejegyzést.

húsleves780,0Ft / 8 l
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
csirkehús700 gr400280Spar
vöröshagyma1 db
500
Lidl
sárgarépa8 db
gyökérzöldség2 db
zeller1 db
paprika1 db
(kel)káposzta2 levél
burgonya2 db
karalábé1 db
petrezselyemzöld4 evőkanálDIY
lestyán2 evőkanálDIY
bors10 szem
paprika/paradicsom krém2 evőkanálDIY
2 evőkanál
adag1780

Most annyi különbséggel készült, hogy a marhacomb szeletek is kerültek bele, amiknek mindegyik oldalát először forró serpenyőben megsütöttem hirtelen (só nélkül), utána tettem csak bele a fazékba.

Mivel a leves 5-6 órán belül kis lángon főtt, a habját le se mertem, úgyis beleveszik idővel.
Mivel jó erős alaplére vágytam, a vizet se pótoltam hozzá. A fűszereket teatojásban teszem hozzá.

Isteni színe lett.



Amikor kész volt, a levét kókuszzsíros vödrökbe mertem, a zöldségeket és a húst külön szedtem.
A sárgarépából és egy-két darab zellerből, karalábéból, fehérrépából, vöröshagymából, valamint paprikából mártást készítettem még melegében. Az összebotmixerezett püréhez annyi húslevest adtam, hogy krémes legyen a végeredmény. Cukormentes mustár és 4 evőkanál tejföl koronázza meg a vadast.


vadas428,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír20 gr100020Internetpatika
marhahús szeletek1 kg20002000hentes
alaplé3 dlDIY
leveszöldségek1 kg
mustár1 evőkanál80020
tejföl4 evőkanál100
só, borskevéske
vadas mártás200 gr
hajdinaliszt250-300 gr
főzővíztele lábas
adag52140

A vadashoz gombóc is dukál, emiatt azonban nem bajlódtam krumplival. A vadasmártásból kivettem két decilitert és annyi hajdinalisztet adtam hozzá, hogy formázható tésztát kapjak. Ezt kisebb gömbökbe gyúrva lobogó vízbe dobtam.

A vadas mártása gyors szénhidrát, a gombóc félúton a gyors és lassú között, hiszen a hajdinaliszt késlelteti a felszívódást. Én nem lettem utána hamar farkaséhes.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése