2017. november 15., szerda

Rakott kelkáposzta (255 Ft / adag) és kelkáposztafőzelék (200 Ft / adag) egy kelből

Azért hoztam párban a recepteket, mert mire egy-egy fej kelkáposztát megeszünk, ha csak egyféle ételt készítünk belőle, a fülünkön is kifolyik, illetve a kukában landol.
Ezért ezeket felezni szoktam: rakott étel és mellette leves vagy főzelék készül belőle.

Kezdem a legnagyobb sikerrel, ami olyan jó lett, hogy még a férjem is 2x evett belőle, miután megkóstolta, pedig ő elvileg nem is szereti.

rakott kelkáposzta255Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kg vagy dbárbeszerzési hely
kelkáposzta1 fej nagyobb levelei300100piac
darált hús500 gr1200600hentes
köles100 gr70070Bulkshop
házi paradicsom3 dlDIY
joghurt300 gr500150Lidl, Penny
tojás2 db4080
fűszerek: só, fehér mustármagpor, majoranna, garam masala, édeskömény, vöröshagyma-por, fokhagymapor1-1 teáskanál
kókuszzsír2*20 gr105021Szafi
adag41021

1) Vizet forralok, közben: a darált húst kókuszzsíron megpirítom (apróra vágott hagyma nélkül készítem, de van, aki arra esküszik), sózom, hozzáadom a nyáron eltett paradicsomszószt és a fűszereket, félreteszem. A fűszerezés azért fontos, mert ez adja az étel lelkét.
2) A kelkáposztát leveleire szedem, megmosom, 2-3 darabonként a már lobogó vízbe teszem, majd hideg vízzel leöblítem. Így marad szép zöld.
3) A kölest közben 2x-es vízben felteszem főni, ha felforrt a víz, takarékra teszem és figyelem, mert fedő alatt kell párolni, de könnyen kifut. Csak sózom.
4) A joghurtot tojással összekeverem.
4) Kókuszzsírral kikent tepsibe rétegezem: alulra hús, rá köles, joghurt, egy réteg kelkáposzta, rá megint hús, köles, kel és joghurt. Ez megy be a sütőbe jó fél órára. Ha megbarnult a teteje, kész, aki szeretne, az utolsó öt percre szórja csak meg sajttal.



A másik fél kelből főzelék készült, egy másik napon.


kelkáposzta főzelék195Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kg vagy dbárbeszerzési hely
kelkáposztafél fej300150piac
lilahagyma1 db40040piac
édesburgonya3 db, 800 gr500400kistermelő
joghurt300 gr500150Lidl, Penny
barna rizsliszt2 evőkanál50020Pingvin
fűszerek: só, édeskömény, görög széna, garam masala, majoranna1-1 teáskanál
kókuszzsír20 gr105021Szafi
adag4781
1) A hozzávalókat feldaraboltam. A hagymát az aprítógéppel, a kelt félcentis szeletekre ("laskára"), torzsa nélkül, az édesburgonyát meghámoztam és kockára vágtam.
2) A hagymát kókuszzsíron megdinszteltem, a kelkáposztával összekevertem, vízzel felöntöttem kissé, fűszereztem, erre ment az édesburgonya. Fedő alatt fél óra alatt kész.
3) Habarással sűrítettem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése