2016. január 28., csütörtök

Költségek nyomon követése

Kérlek, kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

Ezt a táblázatot egy éve töltöm, nekem ez a módszer vált be, így tudom, mire mennyi megy el. Az excel tábla a fizetésből levonja a kötelező és a plusz kiadásokat, így látom, mennyi pénzem maradt még a hónapban.
A borítékos módszert sokan dicsérik, okkal, mert hasznos, nekem mégis a szocializmus jut róla eszembe, mikor az értelmiség havonta, a munkásosztály pedig hetente-kéthetente kapott fizetést, nehogy elköltsék. Ez a bizalmatlanság és derogálás ellenkezik az elveimmel.

A tábázatot a képletekkel itt találjátok.

Így néz ki:
január
mirekalkuláltkiadás
életbiztosítás
rezsi
autó biztosítása
telefon + net
00
benzin30000
kutya-macska20000
élelmiszer30000plusz Erzsébet
tisztítószer6000
860000
ebay
drogéria
háztartási eszk.
ruha
fodrász
00
1-jén
megtakarítások
0
fizetéspluszelőző hónapból
összesen-00
0
0költhető max
fizu-kalkulált-plusz kiadás

Ha elmentitek, átmásoljátok magatoknak, akkor a saját tételeiteket beírva megjelennek a saját kalkulált összegeitek.

Az első szakaszban a befizetni való számlák kerülnek, ez nekem egy állandó összeg. Hó elején ezek az elsők, amiket befizetek, mert rend a lelke mindennek:

életbiztosítás
rezsi
autó biztosítása
telefon + net

A második szakaszba azok a tételek kerülnek, amiket "muszáj megvenni". Benne hagytam az általam használt összegeket, hogy lássátok, mire mennyit tervezek. Ezek a számok az előző havi átlagos költésekből adódnak.

tankolás           
kutya-macska20000
élelmiszer30000
tisztítószer6000

A harmadik szakaszba kerül minden, ami ezeken felül kiadást jelent. Ez az a bázis, ami a "luxus", és addig nyújtózkodjon az ember, amíg a takarója ér.

ebay
drogéria
háztartási eszk.
ruha
fodrász

Hagytam üresen helyeket, mert mindenki másra költ. Ide kerülnek a háztartási gépek is, és így garanciális probléma esetén rögtön meg tudom nézni, mikori a vásárlás.
A táblázat jobb oldalán az üres mezőkre szoktam felírni, mire ment el az adott keret. Benzinnél például a tankolás idejét és összegét is feltüntetem.

Ezt a táblázatot elérem a telefonomról is, rögtön felviszek bele minden kiadást, mert különben elfelejtem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése