2016. január 31., vasárnap

Müzli

Kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

Minden reggel joghurtot eszek müzlivel, olykor lekvárral, így mindig variálom, mi kerüljön bele, hogy ne unjam meg. Természetesen otthon készítem mindegyiket.

A mostani müzli alapanyagai a következők:

Müzli36,2ár/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
Árpa/zabpehely0,5 kg500250Internetpatika
Tökmag50 gr3666183,3Internetpatika
Lenmag100 gr1400140Internetpatika
Szezámmag125 gr1652206,5Internetpatika
Napraforgó200 gr930186Internetpatika
Kókuszzsír2 evőkanál100040Internetpatika
DW édesítő + víz2 evőkanál400080Internetpatika
Aszalt gyümölcsDIY
adag301086

Természetesen variálhatók az alapanyagok és az arányok. A következő rendelésemben puffasztott amaránt is van, nem szeretem a mag ízét, de hasznos, így ekképp csempészem bele az étrendembe. A bolti olcsóbb, de kevesebb benne a mag és én nem szeretem annyira, sokban cukor is van bőven.

A netes receptekben a sütőben pirul a müzli, de nekem úgy sose sikerült, ezért teflonserpenyőben külön-külön, kis adagokban pirítom meg a hozzávalókat, hogy egyik se kozmáljon oda. Így se sok idő, egy-két perc mindegyik hozzávalónak elég. Zsiradékot nem teszek alá, a zabpehely beszívná, de a kalóriákkal spórolni megfizetődő! :)
A szezámmaggal vigyázzatok, mert kipattog és hamar odaég!
A lenmagot, és ha van benne puffasztott hozzávaló, azokat nem pirítom meg, hanem a végén adom hozzá a keverékhez.
Az édesítőből minimális kell, nem lesz tőle édes, csak ad egy kis pikáns ízt, én a méz helyett vízben feloldott dia wellness édesítőszert adok hozzá az első adag zabpehelyhez. A kókuszzsírban is jól felolvad.

Ha nagyobb edényben tartod, arra vigyázz, maradjon benne annyi hely, hogy fel tudd rázni, mert az apróbb magok az aljára kerülnek. Egy munkahétre szoktam előre kiporciózni, hogy reggel csak felkapjam és rohanjak vele. Utolsó pillanatban teszem a joghurtba, mert nem szeretem, ha elázik.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése