2016. augusztus 2., kedd

Bolognai szósz a kertből 150 Ft / adag

Itt a nyár, a paradicsomszezon, a legjobb idő arra, hogy a kertből főzzünk finom bolognai mártást!

A napsütötte, szabadföldi paradicsom mennyei ízt ad az ételnek, így azt és sok hagymát használtam a szószosításhoz. A fűszerek is mind a kertből érkeztek, a szárítottat az elején, a frisset a végén kell hozzáadni.

bolognai szósz144,2Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír2 evőkanál40Internetpatika
vöröshagyma125 gr20025Lidl
darált sertéscomb500 gr1000500Lidl
gomba500 gr600300Lidl, piac
paradicsom6-8 dbDIY
ajvár vagy
házi ketchup
3 evőkanálDIY
bazsalikom, oregano, majoranna, fokhagymaDIY
adag6865

1) Aprítógépben a vöröshagymát és egy gerezd fokhagymát feldaraboltam, pár "pumpálás" és kész is, ne legyen massza.
2) A gombát is felszeltem.
3) Mivel az extra szűz olivaolaj a hőtől elveszti minden értékét, kókuszzsíron dinszteltem a hagymát, ezt követően a húst, majd amikor kifehéredett, a gombát. 
4) Amíg ezek sültek, a paradicsomot is összevágtam: félbe vágtam, majd a felet 3*4-es kockákra vágtam. Hozzáadtam a serpenyőbe a többihez.
5) Ilyenkor jöhetnek a szárított fűszerek, melyek íze intenzívebb a frissnél.
6) 20 percet hagytam rotyogni, közben a hűtőben található maradék paprika- és paradicsom"lekvár"-ból is tettem hozzá, azzal sűrítettem.

Felét kihűlés utána  mélyhűtőbe tettem, a többit ma és holnap esszük meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése