2016. augusztus 11., csütörtök

Krumplifőzelék 200 Ft / adag

Régóta hiányzott már az étlapról, de most kell még ilyeneket enni, amíg van újburgonya. Aki fél a keményítőtartalmáról, az főzze simán, sósan, majd öblítse le, mielőtt behabarja. Nekem ennyi belefér.

krumplifőzelék70,4Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír20 gr100020Internetpatika
vöröshagyma60 gr24016,8Lidl
újburgonya1 kg200200Spar
babérlevél3 dbDIY
tárkony, majoranna1-1 teáskanálDIY
1 teáskanál
szezám-napraforgó tej3 dl11635DIY
barna rizsliszt1 evőkanál10Internetpatika
adag4282

1) Elkészítettem a szezám-napraforgó tejet, a recept tegnap került ki a blogra.
2) Krumplihámozás és kockázás következett, tedd vízbe ázni kicsit, ha megvagy vele.
3) Egy vöröshagymát felaprítottam a gépben, majd kókuszzsíron megdinszteltem.  Hozzáadtam a leöblített krumplit, annyi vízzel felöntöttem, hogy épp csak ellepje, és fedő alatt 20 perc alatt megpároltam. A szárított fűszereket az elején kell hozzáadni.
4) Habarást készítettem 3 dl növényi tejből és 1 evőkanál rizslisztből. Mivel a krumpli főzővize keményítős, így ha azt leöntötted róla, többet kell beletenni. Ha friss fűszereket használsz, elég most belekeverni.

Ehhez répás húspogácsát tálaltam (recept), 117 Ft / adagra jött ki télen.
Készítheted: csirkemellfalatkákkal (recept),
vagy sajtkoronggal (recept) is,

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése