2016. augusztus 13., szombat

Szilva tartósítása

A szilva nyár elején jó befőttnek és ecetes savanyúságnak, amíg kemény!
Majd amikor megérik egy kicsit, lehet aszalni és lekvárnak eltenni, addig felesleges, amíg nem tartalmaz elég
Idén egyelőre csak kísérletezek az ecetes szilvával

A szeretetre hangoltan receptjét néztem, azon alakítottam.
Nekem soknak tűnt bele az ecet, cukrot se használok.

A szilvát papírtörlővel ledörzsöltem a viasz miatt, utána mostam meg.
Késsel félbevágtam, úgy, hogy ne váljon el egymástól a két fél, mert még a szép szemekben is akadhatnak kéretlen látogatók.
Csak a tökéletes szilvákat tartósítsuk!!

A befőttet kimagozva, fahéjrúddal, szegfűszeggel, szegfűborssal, vaníliás DW édesítővel tettem el.
A levet nem öntögettem róla, hanem a forró szűrt vízzel való nyakon öntés után meleg dunsztba tettem.

A lekvár úgy a legfinomabb, ha a szilvát sütőben sütjük. Csak kevés víz kell alá, hogy ne kapjon oda az alja, amíg levet ereszt. A szilvát jól el kell teríteni a tepsiben, hogy süljön, ne főjön.
Amikor már levet eresztett és alaposan átsült, a szilvát (lé nélkül!) átmerem egy lábasba egy tésztakiszedővel, aztán botmixerrel krémesítem. Alig kell bele édesítő, csak kis tartósítót szoktam beletenni. A lényeg a jó dunszt! Minél sűrűbb, annál inkább hajlok a vizes dunsztra a száraz helyett.



A maradék léből édesítővel szörpöt készítek. A fenti sütőtálca alatt egy 700 ml-es üvegbe elegendő adag maradt.

A tavalyit mutatom. Milyen szép a színe. Volt már ennél sötétebb is.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése