2016. augusztus 2., kedd

Mandulatej 480 Ft / liter

A natúr mandulatej semleges, könnyed ízű ital.
A boltban az olcsóbb márkák nem is forgalmazzák, az Alpro 800 Ft / liter.

Mandula után érdemes kutakodni. Már majdnem rendeltem a bulkshoptól, mert ott találtam legolcsóbban, amikor a Lidlben akciózták a mandulát, 800 Ft-ba került a 200 grammos csomag.
Aztán az ecoNekedtől vásároltam be szeletelt mandulát 3000 Ft/kg áron, épp akciós volt a közeli lejárat miatt.

mandulatej455,0Ft/adag479Ft / liter
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
mandula100 gr (100 db)4000400Lidl (akciós)
víz1 l
Dia Wellness negyedannyi ugyanannyi15 gr366654,99Internetpatika
fél kávéskanál
adag14559,5 dl

1) Kimértem a mandulát. Jó infó: 1 szem = 1 gramm, hogy ne kelljen méricskélni.
2) Blansírozás, vagyis önts rá forró vizet, hagyd állni 5 percig és ahogy megnyomod a magot, úgy leveti a héját. Sokáig halogattam, mert nehéznek gondoltam - hát nem az.
3) Gépben áztatás nélkül is elvegyül a vízben. De azért fontos az áztatás! A mandula tovább duzzad, így nem mindegy, hogy a kicsire aprított manduladarabok nőnek tovább, vagy a maximálisra duzzadt mandulát turmixoljuk szét.
4) Krémleves funkció + blender.
5) Szűrés után 2 evőkanálnyi mandula marad csak és 9,5 dl tej lesz, jó sűrű.

Plusz tippek

+ 6) Fogyasztás előtt még egyszer át szoktam szűrni, van egy pohár méretű szűrőm erre a célra.

A mandulához 10 gr fehér quinoát vagy basmati rizst is hozzá szoktam tenni újabban, javít az állagán. Többet nehogy, mert nyákos lesz!




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése