2019. október 7., hétfő

Édesburgonya, batáta otthon - kezdőknek is ajánlott

Év elején rendeltem lila édesburgonyát, egyetlen darabot félretettem gyökereztetni.
Nem vágtam félbe, ahogy a neten írják, egyszerűen csak az ablakba állítottam egy átlátszó pohárban. Fogpiszkálókkal kitámasztottam, ne lepje el teljesen a víz.

Két-három hét után megjelentek rajta az új növénykék. Egy ideig hagytam őket nőni (kb. 5-6 cm magasra), majd óvatosan levágtam őket, és külön pohárba tettem gyökeresedni.
Az anyanövény maradt a helyén, folyamatosan hozta az új és új sarjakat.


Amikor már lett egy kevés gyökérzetük, elültettem őket cserépbe.

A fagyok után, májusban kiültettem őket a kertbe. Az anyanövényt is bedobtam a földbe, ahogy volt, szépen növekedett tovább. A kamrából kiselejtezett régi szekrénybe hordtunk földet és trágyát. Rendszeresen öntöztük, és csak nőttek-nőttek. Ha a talajba ülteted közvetlen, vigyázni kell vele, hogy ahogy fut, gyökeresedne, de ezt nem kell hagyni neki.


Október elején a két ládából az egyiket felszedtem. A levele is fogyasztható, főzeléket szoktak készíteni belőle. Lett alatta, mind meg is esszük, igazán nem sok, de saját.
Mint látható, nehéz otthon bármit egyedül csinálni. ;)



Első körben chipset ettünk belőle, jó ropogósat.

A jobb oldalit a még forrósodó olajba tettem bele, a bal oldalit a már forróba, ennyi a különbség közöttük:


Itt pedig az édesburgonyás pogácsa receptjét olvashatjátok, a liszt helyettesíthető: https://olcsoesegeszseges.blogspot.com/2016/02/edesburgonyas-pogacsa-34-ft-db.html

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése