2016. szeptember 27., kedd

Mángoldból főzelék és palacsinta 100 Ft alatt

Mángoldból már készült piskóta is, a régebbi receptek között megtaláljátok. Barátkozom az ízével, mert a növény könnyen nő, egészséges, a férjem is nagyon szereti.

Két receptet hoztam hozzá.

mángoldfőzelék38,4Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír20 gr100020Internetpatika
vöröshagyma60 gr24016,8
mángold1 zacskónyiDIY
alaplé3 dlDIY
tejföl3 evőkanál30
őrölt kömény1 teáskanál10DIY
1 teáskanál
adag277

Először elkészítettem a főzeléket, a spenóthoz/sóskához hasonlóan.
1) Megdinszteltem a hagymát a kókuszzsíron.
2) Hozzáadtam a csíkokra vágott mándoldot, megvártam, amíg összeesik, majd
3) felöntöttem alaplével, főztem kicsit (5 perc), sóztam, őrölt köménnyel ízesítettem.
4) Összeturmixoltam.
5) Kevertem hozzá kis tejföld. Helyettesíthető magtejszínnel, magtejjel + kis liszttel.

Maradt egy adag főzelék.

mángoldfőzelék35,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
mángoldfőzelék1 adagDIY
1 tojás40házi
tk. liszt2 evőkanál30
adag270

6) Egy tojást ütöttem hozzá, elkevertem.
7) Két evőkanál lisztet adtam hozzá, még így is folyós állagú maradt.
8) Teflonban egy evőkanálnyit kisütöttem úgy, hogy a kanállal elegyengettem a tésztát, és csak akkor fordítottam meg, amikor már a felül levő oldala is megszilárdult.

Láthatjátok, könnyen sül és megég. :D


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése