2016. szeptember 6., kedd

Teljes kiőrlésű ricotta pogácsa 1400 Ft / adag / 2 tepsi pogi

A ricotta külsőleg nagyon hasonlít a túróra, de nem szabad összekeverni őket. Szárazabb, kisebb szemcséjű, ízre is más. Diétázóknak az alacsony zsírtartalma miatt ajánlott.

Ezúttal pogácsa készült belőle, abból a megfontolásból, hogy a pogácsához már pedig kell zsiradék bőven, ezt igyekeztem minimalizálni a receptben. Itt a legzsírszegényebb verzió, amivel még bőven élvezhető, a családom is szívesen fogyasztotta, annak ellenére, hogy nem egy pogácsa szépség. De sokáig kitölti a gyomrot, így a viszonylagos kalóriadússágát ellensúlyozza, hogy sokáig eltelít.
Ráadásul a ricotta miatt kevesebb zsírral, vajjal is finom.

Cserébe ilyen barna, nehogy csalódjatok, ha elkészítitek recept szerint! :D



Az alapanyagok:

ricottás pogácsa1330,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír / zsír / vaj150 gr300
ricotta250 gr500250piac
tojás sárgája2 db80
(friss) élesztő0,5 db40
tk. tönkölyliszt 350 gr600210Lidl, Spar
búzasikér1 teáskanál10
tejföl4 evőkanál100
1 teáskanál
tetejére: tojás1 db40
sajt / szezámmag300
adag11330

1) A zsírt, a ricottát, két tojássárgáját és egy fél szétmorzsolt élesztőt összekevertem, ehhez a keverékhez adtam a lisztet és a sót. Végül 350 gr tk. tönkölylisztet vett fel. 
(Ha kemény a tészta, tejföl vagy zsír kell még hozzá, ha túl puha, akkor liszt.)

2) Addig gyúrtam, amíg az edény falától elváló, kézhez nem ragadó, jól formázható tésztát kaptam belőle. Nem kell megijedni, sokkal jobb állagú a tészta, mint a tk. kenyéré.

3) Kelesztés: 1 óra.

4) Tésztát kinyújtjuk, ez nekem a pennys szilikon sütőlap nagyságát jelentette (ami a pult szélessége kb., minél nagyobb a felület, annál könnyebb hajtogatni), 0,5-1 cm magasságban. 
Én az egyik adag tésztán mutattam, mit hogy kell, a másikon pedig a pogácsában kezdő, de annál ügyesebb férjem szorgoskodott. A videó mutatja a tészta állagát, kezdőknek ajánlom:



Itt van, aki sajttal szórja, van, aki zsiradékkal megkenegeti. Az egyik adag tésztát megzsíroztam, a másikat nem, de nem tudom megkülönböztetni őket, szóval fölös kalória.

5) 1. hajtogatás:
6) 20 perc pihentetés, kelesztés után még 2x meg szokták csinálni ezt a műveletet, én legközelebb ki fogom hagyni. Tk. lisztnél annyira nem érvényesül a leveles hatás, viszont ez az egyedüli babra munka az egészben.

7) Az 1 cm-esre kinyújtott tésztát lisztbe mártott pálinkás pohárral kiszaggattam picire, a maradékot csak összegyúrtam és újra kiszaggattam. Azért nem akartam magas pogácsát, mert tk. liszttel, ricottával azért nem sül át a tészta olyan gyorsan, hogy a sajt ne barnuljon meg.

8) Sütőpapírra tettem, megkentem a tetejét tojással, majd fél óra kelesztés után ment a sütőbe 200 fokra.


9) 200 fokon sütöttem jó fél órát, sütőtálcától függött a sütési idő. Amikor már pirult a teteje, a legalsó állásba tettem a tálcát, hogy az alja is süljön.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése