2016. szeptember 19., hétfő

Rakott patiszon 340 Ft / adag

Sokáig nem nyúltam a boltban vagy a piacon a patiszon felé, mert ránéztem, és az volt az első gondolatom, hogy én ezt  ugyan nem pucolom meg. Erről is kiderült azonban, hogy nem nehéz, csak nekiállni! :)

1) Vágd fel a patiszont fél centis szeletekre.
2) Ha friss és nem kemény a héja még, maradhat is rajta.
3) Ha pucolni kell, hámozóval könnyű végigmenni a fél centis sávon.
    A belsejét pedig késsel vágtam ki.
4) Süsd meg kókuszzsíron vagy főzd meg sós vízben, negyed óra alatt megvan.
    A sütéstől erősebb, pikánsabb lesz az íze.
    A főzés viszont kevesebb macera.
5) Főzd meg a rizst / bulgurt / quinoát!
6) Közben készíts hozzá vöröshagymából, darált húsból, házi ketchupból és zöldfűszerből mártást.
    Múltkor a maradék sült csirkecombról szedtem le a húst, azzal rétegeztem.

rakott patiszon341,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír20 gr100020Internetpatika
vöröshagyma100 gr24024piac
darált hús0,5 kg600hentes, piac
házi ketchup vagy paradicsompüré több fűszerrel1 dbDIY
kakukkfű, majorannaDIY
1 teáskanál
patiszon1 db250piac
kókuszzsír20 gr100020Internetpatika
1 teáskanál
barna bulgur200 gr800160
1/2 kávéskanál
tejföl150 gr100
tojás1 db40házi
(friss) sajt250 gr600150Lidl
1 csipet
adag41364

7) Olajjal kikent tálban rétegezd: patiszon, hús, rizs, patiszon, hús, rizs, majd a tetejére tojással kikevert tejföl. Friss sajtot nagyon olcsón kaptam a Lidlben, így a tetejére azt is tettem, illetve a két réteg között is jól mutat.
8) 30 perc sütés 180 fokon, nem légkeveréssel, ne égjen meg a teteje. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése