2016. július 26., kedd

Cukkinilepény 120 Ft / reggeli

Remélem, nem jön ki még a könyökötökön a sok cukkini! Otthon már kezd vele betelni a puttony, pedig én nagyon szeretem.
Főzeléknek, lecsóba, lepénybe is mehet. Múltkor avokádókrémmel és sonkával ettem, kenyér helyett.

Mivel két tő bőven ellát egy családot, és még cserépben is megél, bátran ajánlom!

A receptbe tojásfehérjepor is került, mert egy paleós oldalon ajánlották, hogy így nem szívja úgy magába az olajat és nagyon bejött a tipp.

cukkinilepény122Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
cukkini700 gr0DIY
parmezán85 gr3500297,5Lidl
barna rizslisztkb. 100 gr70070Internetpatika
tojás3 db120házi
1 teáskanál
tojásfehérjepor 15 gr (3 tasak)           50DIY
sok-sok zöldfűszer
adag4488

1) Aprítóban először a parmezánt porítottam, majd ezt félretéve a cukkinit is "lereszeltem", utóbbit besóztam, tésztaszűrőben lecsepegett egy óra alatt. Végül a maradék vizet is kinyomkodtam belőle.
2) Hozzáütöttem a tojásokat, összekevertem a parmezánnal, tojásfehérjeporral és fűszereztem a masszát.
3) Annyi barna rizslisztet hozzákevertem, hogy vizes kézzel már gyúrható legyen a tészta. Még ragadt.
4) Sütőpapíron elegyengettem, így:
De teflonos serpenyőben is süthető, sok olaj nem kell alá. Egy kanálnyi adagokat kell ellapogatni. (4 lepény / serpenyő)


Más sajttal is jó, sőt, sajt sem kell bele. :)



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése