2016. július 7., csütörtök

Sárgabarack szörp (cukormentes) 480 Ft / liter

Készítettetek már sárgabarack szörpöt?
Én is idén próbálkoztam vele először, azért jöttem későn a recepttel mert nekem is ki kellett tapasztalni.
A végeredmény isteni finom!

sárgabarack szörp1676,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
sárgabarack(lé)2 literDIY
tisztított víz1.5 liter
Dia Wellness negyedannyi ugyanannyi500 gr33321666Internetpatika
citromsav1 kávéskanál10
Na-benzoátkéshegynyi0
--> hab0.5 liter
--> lekvár2 db 520 ml-es üveg
--> szörp3,5 liter
adag11676

1) Megmostam, kimagoztam a sárgabarackot.
2) Gyümölcsprésen átengedtem, kicsit több, mint 2 liter sűrű massza jött ki belőle.
3) Ezt a pépet átöntöttem egy fazékba, majd a citromsav hozzáadása után annyi vízzel kezdtem el melegíteni, hogy folyós állagú legyen.
4) Dia Wellness negyedannyi ugyanannyi édesítővel ízesítettem. Végül az egész zacskó belekerült, hiszen ezt a vizezett lét még tovább akarjuk majd higítani.
UPDATE! Ha habozás után édesíted, harmadával kevesebb kell bele.
Ha üdítőnek teszed el, akkor higítás után csak 1-2 evőkanál édesítőt tegyél hozzá és minimális Na-benzoátot.
5) A habot folyamatosan szedtem róla. Ezt kókusztejjel összekeverve ittuk meg, de az eperhab receptjéhez hasonló desszert is készíthető belőle. (A receptet megtalálod a blogon.)
6) Még tettem hozzá vizet.
7) Üvegekbe töltöttem, dunsztoltam.
8) A gyümölcsprésben maradt gyümölcsből lekvárt lehet készíteni, zselésítő sem kell hozzá.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése