2016. április 23., szombat

Tarka lencsével töltött padlizsán 290 Ft / adag

Úgy látszik, a töltött zöldségek hete volt nálunk, mert ma töltött padlizsán készült. Azért ezek is sokféleképp variálhatóak (mit töltünk mivel), így nem lehet panasz az egyhangú étkezésre.

Tarka lencsét használtam hozzá, de helyettesíthető vörös, sárga, vagy fekete lencsével is, de ha nem spóroltok az időn, akkor hagyományos lencse is megteszi.

Padlizsánt a Lidlben vettem 100 Ft-ért db-ját, majd a Sparban árultak volt 300 Ft / kiló áron, így ott is került a kosárba. Most csak kettőt használtam fel, hogy hétfőn frissen vihessem.

lencsével töltött padlizsán290Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
kókuszzsír20 gr100020Internetpatika
lilahagyma60 gr30021piac
tarka lencse100 gr1000100piac
tojás2 db80házi
só, garam masala, pikáns fűszerkeverék1 teáskanál


padlizsán2 db200Lidl, Spar
olajspray20DIY
parmezán40 gr3500140Lidl
adag2581

1) Felöntöttem a tarka lencsét forró vízzel és hagytam, hogy megpuhuljon. Mivel ez felezett fajta volt, bár a vörös lencsénél kicsit lassabban puhult, de kb. annyi idő alatt készen lett, mint a sárga lencse szokott. Elég neki 30-60 perc is, hogy késszé párolódjon.
2) A padlizsánokat megtisztítottam, levágtam a csumáját, elfeleztem, kanállal kikapartam a belsejét (amit félretettem), lefújtam olajspray-vel és elősütöttem 200 fokon.
3) Aprítóban felvágtam a hagymát, és amíg azt kókuszzsíron dinszteltem, a padlizsán belsejét is összevágtam benne gyorsan.
4) A hagymához a szinte roppanós lencsét hozzáadtam, fél deci vizet öntöttem hozzá, majd a padlizsánt és a fűszereket is hozzáadtam. Megvártam, amíg a padlizsán és a hagyma összeesik annyira, hogy besűrítse. 
5) Ekkorra kész is a padlizsán. Kivettem a sütőből, és a tojással összekevert tölteléket belekanalaztam és sütöttem még 5-10 percet, hogy a tojás megszilárduljon.
6) Kis parmezánt reszeltem rá (cserélhető, elhagyható).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése