2016. június 24., péntek

Rakott cukkini hajdinával 300 Ft / adag

rakott cukkini303,3Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
hajdina150 gr1110166,5Pingvin Patika
szalonna3 szelet200hentes
cukkini1 db0DIY
gomba2 nagyobb db80080Lidl
házi ketchup330 ml0DIY
1 teáskanál
sajt (elhagyható)100 gr1600160Lidl
adag2607

A hajdina rendkívül egészséges álgabona, épp ezért próbálom becsempészni a mindennapjainkba. Köretként nehezen gyűröm le az íze miatt, ezért inkább rakott ételeknél használom.

A másik fő alapanyag a cukkini. 2 tő ellátja egész nyáron a családot. Frissen is ehető, sütve-főzve semleges íze miatt abszolút átveszi a többi hozzávaló ízét. Sok vizet veszít. Diétába különösen ajánlom!

A természetes ízek dominálnak az ételben. A fűszerek elhagyása miatt alaposan megpirítottam mindent.

A sajt és a sütés előtt így nézett ki:



1) A hajdinát felöntöttem forró vízzel és lefedtem, magában is megpárolódik, magába szívja a vizet.
2) Egy hőálló tálba egy sor hajdinát, erre házi ketchupot öntöttem. Közben szalonnát zsírjára sütöttem, a szalonna ment az ételbe, a zsíron pedig megpirítottam a felszeletelt cukkinit és gombát. Megint egy sor hajdina, rá ketchup a kamarából, szalonna és zöldség, végül egy réteg sajt a tetejére.
3) Mivel minden hozzávaló már megsült előtte, 20 percig 180 fokon sütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése