2016. június 26., vasárnap

Mentaszörp 180 Ft / liter

Minden évben megvárom, amíg a menta akkorára nő, hogy jót tegyen a növényeknek a visszametszés. Ráadásul ilyenkor már találni olcsó lime-ot is, ezt épp a Sparban fogtam ki, de nem egyszer 100 ft-ért sikerült megkaparintani a 3 db-os kiszerelést.

mentaszörp710,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
citromfűlábasnyi0DIY
BIO lime3 db250Spar
étkezési citromsav1 evőkanál40Herbaház
(Na-benzoát)1 késhegynyi10
szűrt víz3,5 l0
üvegek3,5 liternyi
cukor VAGY0,5 kg
édesítőszer 1:4 DW125 gr3280410Internetpatika
adag14 liter710


1) Egy 4 literes üveget teletettem frissen szedett és átmosott mentával. 
2) Literenként 1 db citromot szeleteltem bele héjastul. 
3) Felöntöttem tisztított vízzel, máskülönben a szörpös üveg fala vízköves lesz.
3) A leveleket leszorítottam a víz alá, nehogy kilógjon.
4) A hűtőben 3 napot pihentettem. Meleg helyen nem lesz olyan jó az íze, de nem olyan kényes, mint a citromfű.
5) Három nap elteltével a vizet egyszerre leöntöttem a mentáról. Szűrőt teszek a lábas fölé közben. Amint levegőt kap a növény, befeketedik, és elrontja az egész ízét.
6) Melegítés közben édesítem. Egy 4 literes befőttes üvegnyi italba fél kiló cukor vagy 125 gramm Dia Wellness negyedannyi ugyanannyi édesítő kell.
7) Dunsztolom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése