2016. június 21., kedd

Ribizliszörp

Ribizliből legalább annyira utálok szörpöt készíteni, mint amennyire szeretjük inni, így minden évben rászánom végül magam. De őszintén szólva az íze mellett nem tudok sok jót a hasznára írni, persze azon felül, hogy egészséges. Mivel alapjáraton nagyon savanyú, minőségi édesítőszert használva nem is olcsó mulatság.

Zöldségpréssel nem kell a száráról leszedegetni, mert egyben kidobja a gép magából.

1 kg ribizliből (szárastul) kb. 3-4 deci lé lesz csak a zöldségprés után, hiszen sok a magja.
A felfogott gyümölcshúst még 2x átengedve a gépen kinyerhetjük az összes lét belőle, ezután csak a szára és a magja marad, tavaly én ezt tettem. Macerás, piszkolós munka.
Idén viszont a meggyszörphöz hasonlóan felengedtem tisztított vízzel a gyümölcspépet és 2 napra betettem a hűtőbe ázni. Szűrés után már forralható is.

Sok édesítő, illetve cukor kell bele.
Literenként  1 kg cukor vagy 250 gr Dia Wellness édesítő simán elmegy benne, de érdemes kóstolgatni, savanyú ne maradjon. Mivel jó sűrű lesz, vízzel is higítható, én nem szoktam, csak akkor, ha az utolsó üveg nincs tele.
A kávéskanál citromsavat és a késhegynyi Na-benzoátot szintén melegítés közben kell hozzáadni.

Dunsztoltam, leírás itt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése