2016. március 22., kedd

A tavasz teendői a kertben

Két (vagy több) munka mellett csak kevés időm jut a kertre, de fontosnak tartom, hogy ha már van, éljünk a lehetőséggel. Lusta (de inkább időhiányos) kertész vagyok, így mindig nyitott szemmel járok az időspórolós technikákat fürkészve. Városi lévén én is csak tanulom, mit hogyan kell, sokat olvasok utána, kísérletezgetek, és ami beválik, azt megosztom Veletek. A kedvenc oldalamat itt találjátok.

A gyümölcsfák metszését mindig profikra bízzuk, ez az, amit majd egyszer én is szeretnék megtanulni, de addig nem kontárkodok. A konyhakert viszont az újítások és a kreativitás színhelye.

A leghasznosabbnak azt a tanácsot tartom, hogy ha minimalizálni szeretnéd a gyomlálást, a fekete fóliával barátkozz össze. Az epernél és a paradicsomnál különösen nagy jelentőséggel bír.
A fekete fólia nemcsak a gazok terjedése ellen véd, hanem a talaj gyors kiszáradása és a felfröccsenő víz okozta károk ellen is.

Tavasszal átültettem az epret, mert tavaly feltúrtuk az egész kertet, így idén jött el az ideje a tereprendezésnek. Ez az ötlet inkább majd akkor lesz számotokra érdekes, ha palántáztok. Az eper ugyanis 2-3 évig terem csak, folyamatosan újítani kell, így a jól termő tövekről fejlődő indák csemetéit külön kell választani, és olyan földbe ültetni, ahol előtte nem epret termesztettél.


A fekete fóliát leterítem és csak ott lyukasztom ki, ahová növény kerül. A lyukat talajfertőtlenítővel beszórom, úgy ültetem bele a növényt. Fontos, hogy a hajtásokra ne kerüljön föld!
A fóliát több helyen rögzítem, jelen esetben bontott téglákkal.

A földbe kerültek már a fehér- és sárgarépa, a paszternák magjai is, a retek már ki is bújt.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése