2016. március 11., péntek

Padlizsános rakott édesburgonya 340 Ft / adag

Ha tetszik a recept, kérlek, kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

Fő a változatosság, így a rakott édeskrumplit és a muszakát egyesítettem, amikor azon gondolkoztam, hogy a maradék édesburgonyát mivel tudnám felhasználni.

padlizsános rakott édesburgonya343,9Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
padlizsán2 db300Lidl
kolbász1 szál460hentes
házi joghurt (híg)8 dl200160DIY
tojás6 db240házi
édesburgonya1 kg500500interet
1 evőkanál100040Internetpatika
citromos kakukkfű, borsikafűDIY
extra szűz olívaolaj5 evőkanál19,552Lidl
adag51720

1) Vizet forraltam vízforralóban, majd az édesburgonyára öntöttem, sóztam.
2) Felszeltem a padlizsánt, sóztam, bekentem olívaolajjal, majd sütőben légkeveréses módban 180 fokon sütni kezdtem. Padlizsánonként egy sütőtálcányi lesz, az első sütésnek kell kb. 10 perc, egyszer közben  át kell forgatni a szeleteket, a másodiknak már pár perccel kevesebb idő szükséges. Vigyázat, a barna kis foltokat érdemes megvárni, de utána hamar megég.
3) Az édesburgonyát 10 perc után leöntöttem hideg vízzel. A héjailyenkor már könnyen lejön, de nem fő szét, szép szeletekre lehet vágni.
4) A joghurtot kikevertem a tojásokkal, citromos kakukkfűvel és borsikával fűszereztem, mindegyikből 3-4 kanállal került bele.
Aki tejmentesen szeretné elkészíteni, 2 cocomast használjon a házi joghurt helyett és higítsa fel vízzel.
5) Kikentem olívaolajjal a sütőedényt és a következő sorrendben rétegeztem: padlizsán, édesburgonya, kolbász, joghurtos szósz, padlizsán, édesburgonya, kolbász, joghurtos szósz.
6) 200 fokon, kezdetben alufóliával letakarva, majd anélkül sütöttem 50 percig 180 fokon. Mivel az édesburgonya miatt sok víznek el kell párolognia belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése