2016. március 25., péntek

Rakott cukkini 221 Ft / adag

Ha tetszik a recept, kérlek, kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

Szerettem volna elhasználni a maradék hozzávalókat, így megint rakott ételt terveztem, de olyant, amit rég ettünk már. Természetesen a padlizsános-gombás szósz és a párolt zöldségek kihagyhatók - felválthatók bármivel, de nálam fontos szempont volt, hogy minél kevesebb kalóriát tartalmazzon az étel, és hogy a sajtot leszámítva tejmentes maradjon.

rakott cukkini221,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
darált comb500 gr780390Spar
lilahagyma1 db24016,8Spar
házi ketchup400 gr0DIY
padlizsános-gombás szósz250 gr0DIY
kókuszzsír3 evőkanál100050Internetpatika
2 evőkanál
cukkini500 gr450225Spar
maradék párolt zöldség0
barna bulgur125 gr73692Internetpatika
sajt100 gr1100110Spar
adag4884

1) Leforráztam a barba bulgurt  kétszeres mennyiségű vízben és lefedtem.
2) A hagyma megdinsztelése után a darált húst is átsütöttem, sóztam, és ha már elfőtte a hús levét is, belekevertem a szószokat, vízzel higítottam a megfelelő állagúra. Mivel tejtermék nem került bele, így hígabbra hagytam a szokásosnál.
3) Összeállítottam az ételt kikókuszzsírozott falú edényben: hús - bulgur - zöldség - karikázott cukkini sorrendben, kétszer rétegezve. A cukkinit érdemes 4-5 mm vastag szeletekre vágni.
4) Végezetül megsütöttem, 180 fokon légkeveréses sütés mellett 40 perc kellett neki. Sajttal csak a legvégén szórtam meg.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése