2016. március 31., csütörtök

Répás-mákos süti 139 Ft / reggeli

A következő sütit reggelinek készítettem, könnyed étel, nem terheli a gyomrot. A darált mák nem ragad a fogakon, ellenben a sima mák lassabb felszívódású, érdemes megfontolni, melyik tulajdonság a fontosabb éppen.

A kalóriákat is visszaszorítottam, amennyire lehetett, mert a hasonló receptekben csak zsiradékból áll a nedves hozzávaló. Ezt inkább magtejjel pótoltam. Rizstej helyett is lehet tehéntejet vagy akár gyümölcslét használni.
A liszt szintén változtatható, tönkölylisztet ajánlok hozzá, de így gluténmentes maradt a recept.

A tészta egy kenyér- és egy tortaformát töltött meg, mivel szilikon mindegyik, nem zsíroztam őket.

répás-mákos süti138,2Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
sárgarépa350 gr20070Lidl
barna rizsliszt270 gr700189Internetpatika
1:4 DW édesítő110 gr1620178Internetpatika
darált mák110 grDIY
kókuszzsír100 gr1000100Internetpatika
rizstej200 ml40080Rossmann
citrom leve1 db100Lidl, bio
szerecsendió1 evőkanál30
fahéj2 evőkanál20
1 csipet
sütőporfél zacskó20
tojás4 db160
alufóliatetejére20
adag7967

1) A répát aprítógépben összedaraboltam, a nedves hozzávalókat itt öntögettem hozzá: a citrom levét, a felolvasztott kókuszzsírt, a magtejet és a tojásokat. Ha esetleg tehéntejet használsz, ne közvetlenül a tej után öntsd hozzá!
2) Egy tálban összekevertem a lisztet, édesítőt, sütőport, sót, szerecsendiót, fahájat.
3) Összekevertem a nedves és száraz hozzávalókat. A lényeg, hogy enyhén folyós legyen a végeredmény. Higításhoz vizet vagy tejet jó használni.
4) Alufóliával a sütés első felében letakartam a szilikonformát, előmelegített sütőben közel 50 percet sült a süti.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése