2016. március 4., péntek

Magyar turbolyapesztó 636 Ft / 440 gr

Kérlek, ha tetszik a recept, lájkold facebook-oldalunkat: olcsó és egészséges!

Ha már végre van friss zöldfűszer, érdemes is kihasználni, felüdítő a tél végén ilyesmit eszegetni!

Hozzátenném, a pesztó nagyon egészséges, de egyáltalán nem diétás, hiszen a hozzávalók rendkívül zsírosak. Egyszerre keveset szabad csak fogyasztani belőle. A receptben a lehető legtöbb zöldfűszer és a legkevesebb olaj került.

Az eredeti pesztó fenyőfamagból, bazsalikomból és extra szűz olívaolajból készül, azért hangsúlyozom, hogy ez csak egy "pesztóutánzat", ráadásul magyar is, mert hazai finomságok az alapanyagai.

magyar turbolyapesztó636,0Ft/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
napraforgó200 gr930186Internetpatika
parmezánsajt80 gr5000400Lidl
turbolya150 gr0DIY
(tökmag)olaj10 g500050Őrség
adag1636

1) Hántolt napraforgómagból  vajat készítettem, mivel szerintem ennek a legvisszafogottabb az íze. Helyettesíthető dióval, mogyoróval, tökmaggal, a lényeg, hogy olajos mag kell hozzá.
Serpenyőben (olaj nélkül) megpirítottam a napraforgót és aprítógépben addig daráltam, amíg a porból sűrű massza nem lett.
2) Darált parmezánt kevertem hozzá.
3) A megmosott és teljesen szárazra lecsöpögtetett,  turbolya szintén felaprítva kerüljön bele.
4) A folyós állag elérése miatt kevés olajat csorgattam bele. Ez az eredeti receptben jóval több, de igyekeztem spórolni a kalóriákkal. Nekem 10 grammal állt össze, de ez a minimális mennyiség, kerülhet bele egy deci is. Tökmagolaj volt otthon, nagyon intenzív ízű és színű olaj, bármivel helyettesíthető, csak extra szűz legyen.


Tavaly medvehagymából készítettem, dunsztolással tettem is el. Bár nem romlott meg, de nem az igazi, szóval azt ajánlom, frissen fogyasszátok!
A mai ebédünk pesztós gluténmentes tészta. Nem maradt rá időm, de egy csirkés-zöldséges ragut el tudok mellé képzelni.

Jó kísérletezést!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése