2016. február 16., kedd

Édesburgonyás pogácsa 34 Ft / db

Kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

A mai menü is az édesburgonya szállítmányból készült, mert vasárnap túl sokat pucoltam, a másfél kilóból csak a fele ment bele a rakott édeskrumpliba. Olyan recepteket találtam ki, amik nem emlékeztetnek az ízére, nehogy a könyökünkön folyjon ki.

A maradékot a mélyhűtőből kivett egy liter húslevesben megfőztem, majd összeturmixoltam.

Ebből 400 grammot használtam el a pogácsába, a többiből levest készítettem.
Hogy mennyi liszt kell bele, abszolút attól függ, mennyire folyós a massza. A lényeg, hogy plusz zsiradék nélkül ruganyos tésztát kapjunk. A sütőlisztet nyílgyökérliszttel pótoltam végül, de lehet bármilyen lisztet használni hozzá, csak én arra törekedtem, minél lassabb felszívódású legyen a végeredmény. A nyílgyökérliszt egyfajta keményítő. Nagyon jó élettani hatásokkal rendelkezik, segíti az emésztést, sok vitamint és ásványi anyagot tartalmaz.

krumplis pogácsa34,2ár/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
édesburgonya püré400 gr550kb. 165Internetpatika
DW sütőliszt500 gr800400Internetpatika
(nyílgyökér)liszt150 gr2400360Herbária
tojás2 db80házi
kókuszzsír30 gr100030Internetpatika
só, kakukkfű1 evőkanálDIY
élesztőfél25Spar
lenmag50 gr70035Internetpatika
adag321095

1) Az édesburgonyát főzd meg, majd pürésítsd!
2) A pürébe tegyél egy tojást, egy evőkanál kókuszzsírt, sót, kakukkfüvet és a liszt felével dolgozd össze!
3) A masszához apránként adagolva adj még annyi lisztet, amennyit felvesz és addig gyúrd, amíg a tészta elválik az edény falától és nem ragad a kezedhez!
4) Hagyd kelni fél-egy órát!
5) Az első tepsihez még az öt tésztagombócot egyesével kinyújtottam, és összesen egy evőkanálnyi kókuszzsírral elválasztva, egymásra fektetve újra kinyújtottam a tésztát. A második tepsinél már csak összegyúrtam a maradékot és kinyújtottam egy rétegben. Kicsit lett csak laposabb a végeredmény.
6) Kiszaggattam a tenyérnyi méretű pogácsákat. A tepsibe így 4x5 db fért egyszerre.
7) Tojással megkentem a tetejét és lenmaggal megszórtam. 
8) A sütőben 200 fokon 20 perc alatt, alul-felül sütéssel megkeltek-megsültek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése