2016. február 2., kedd

Tárolás

Kérlek, kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

Mindegy, kimérve vagy becsomagolva, akármilyen megbízható boltban veszed a magokat és a liszteket, első és legfontosabb szabály: a helyes tárolás.

A legnagyobb ellenségeink a molyok. Ha egyszer letelepednek, mindent megfertőznek, és ha nem vagy a rovar alapú táplálkozás lelkes híve, minden mehet a kukába. Mert ahol egy moly van, ott lesz pete is.

Amint hazaértél, tedd be a fagyasztóba egy-két napra, amit vettél! 

Így, ha kéretlen lakókat cipeltél is haza, legalább elpusztulnak és nem lesz belőlük több.

A spájzban ezután zárható műanyag dobozokba kerülnek az ételek. Vettem már a Jyskben, Ikeában, azt hiszem, a Tescóban a legolcsóbb.

Azonkívül télen-nyáron van kint egy molycsapda.
A dm-ben kapható Profissimo Élelmiszermoly csapda a legolcsóbb, évek óta azt használom. Átnézni csak sütés-főzés előtt szoktam a magokat, amikor megmosom őket. 

Sajnos az első évben, amikor elkezdtem komolyabb háztartást vezetni, hazavittem a magboltból a molyokat, ezért tisztában vagyok vele, mekkora pusztítás végeznek. Azóta nagyon óvatos vagyok. Szóval mielőtt bevásárolsz hó elején, tedd be az otthon levő liszteket, rizst, száraz hüvelyeseket, stb. a fagyasztóba! Legyél körültekintő, mert amikor megmolyosodtunk, nem értettem, miért nem tudom kiirtani őket, mire nagy nehezen kiderült, hogy a teába is beköltöztek. Végül úgy nyertem meg a háborút, hogy mindent kipakoltam, még a lekvárok, szörpök üvegét is lemostam egyesével, mert a kupaknál is találtam bábot.

A karanténnak hála azóta nincsen gond.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése