2016. február 24., szerda

Húsos rakott brokkoli 227 Ft / adag

Kérlek, lájkold az oldalt a facebookon: olcsó ÉS egészséges.

Nem vagyok fagyasztásos tárolás elkötelezett híve, sőt, de érdemes egy-egy adag húsos ragut a mélyhűtőben tartani, mert a rakott ételekhez bármikor felhasználható, és alaposan lerövidül az elkészítési idő is ezáltal.
Múltkor 200 Ft volt csak a brokkoli, azt sem szerettem volna, ha megmarad, így jött ez a recept.

húsos rakott brokkoli226,7ár/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
gersli (hántolt árpa)250 gr400100Spar
brokkoli1 db200Spar
tojás2 db80házi
húsos ragu200 grkb. 200DIY
házi tejföl500 gr200100DIY
ételízesítő1 evőkanálDIY
petrezselyem5 evőkanálDIY
adag3680

1) A gerslit felöntöttem forró vízzel, megsóztam, lefedtem és félretettem. Másfél-két óra alatt fogyaszthatóvá párolódik így. Ha nincs ennyi idő rá, akkor is érdemes nem keményen tenni fel főni. Azért szeretem ezt a módszert, mert nem kell olajat adni hozzá, nem fut ki a habja, és ha tovább áll a vízben, se fő szét. 
2) Kivettem a mélyhűtőből a ragut és meleg vizes tálban kiolvasztottam.
3) Megpároltam a brokkolit. Lehet kapni olcsón párolóbetétet, nekem fém és szilikon is van, mindegyik jó megoldás. A zöldségek sokkal ízesebbek így, nem fő ki belőlük a vízbe a sok értékes tápanyag. 
Ha olyan ételt készítesz, amihez nem kell a főzővíz, érdemes csak párolni a főzés helyett!
4) A gerslit leszűrtem és két tojással, petrezselyemmel elkevertem.
5) Kiolajoztam a sütőformát. A következőképp rétegeztem: gersli - hús - brokkoli - gersli - tejföl.
6) Sütőben 200 fokon sütöttem fél órát. Ha szeretnél rá sajtot tenni, csak a sütés végén reszeld rá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése