2016. február 20., szombat

Muszaka 340 Ft / adag

Kedveld facebook oldalunkat! olcsó és egészséges

Múlt héten letettem a muszakáról, mert sehol nem kaptam szép padlizsánt, de most a Sparban egyesével csomagolt, gyönyörű, friss padlizsánok szólítottak fel, hogy vigyem őket haza, ráadásul kevesebbe is került, mint az előző csoffadtak.

Ezzel az étellel sok időt el lehet(ne) pepecselni, így fontos, hogy a párhuzamosan végezhető előkészületek egyszerre történjenek.

muszaka338,9ár/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
padlizsán3 db - 1 kg600600Spar
lila édesburgonya1 kg550550internet
darált sertéscomb500 gr1000500hentes
hagyma2 db 150 gr20030Spar
répceolaj0,5 dl67033,5Herbária
zakuszka2 dlDIY
só, harissa, olasz fűszerkeverékDIY
házi tejföl1 l200200DIY
tojás3 db40120házi
adag62034

1) Megmostam az édesburgonyát és feltettem főni. Maximum negyed órát szabad forralni!
2) Felszeleteltem az első padlizsánt, a tepsiben szilikon lapra fektettem, sóztam és olajjal megkentem mindegyik oldalát, majd a sütőben 200 fokon addig sütöttem, míg barna foltok nem keletkeztek rajta. A sütő felmelegedése után kb. 10 perc alatt kész. (Egyszer meg kell fordítani a szeleteket.)
3) Felaprítottam a hagymát.
4) A burgonyák alól leöntöttem a vizet és hideg vízzel felengedtem, hadd hűljön.
5) Felvágtam a következő padlizsánt, kivettem az első adagot a sütőből, helyette betettem az újat.
6) Megdinszteltem a hagymát, a húst összesütöttem vele a fűszerekkel együtt, ráöntöttem a zakuszkát kis vízzel, és takaréklángra vettem.
7) A harmadik padlizsánt is előkészítettem és betettem sülni.
8) Meghámoztam a krumplit és felkarikáztam.
9) Megsütöttem a harmadik padlizsánt is.
10) Hamis besamelt készítettem: a házi tejfölt elkevertem a tojásokkal.
Ugye, mennyi időt lehet így spórolni?

Így már minden alapanyag kész is, jöhet az összeállítás.
11) A tepsit kikentem repceolajjal. Egy-egy sor padlizsánt, édesburgonyát, húst fektettem le, majd leöntöttem hamis besamellel. Végül még egy réteg padlizsán után a maradék hamis besamelt is az ételre öntöttem.
12) Lefedve sütöttem 200 fokon.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése