2016. február 15., hétfő

Rakott (édes)krumpli 270 Ft / adag

Kedveld facebook-oldalunkat! 



Ha gyors és könnyed édességre vágysz, ezt ajánlom, főleg, ha majd friss gyümölcsök kerülhetnek bele.
A rakott krumpli nagy kedvencem volt, de csak az újburgonya illeszthető az egészséges étrendbe. Ha az ízvilág hiányzik, helyettesíthető cukkinivel, paszternákkal és édesburgonyával is. Előbbi kalóriaszegényebb, utóbbi kettő finomabb.
Barátnőimmel rendeltünk a netről édesburgonyát, így a héten több recepttel találkoztok majd, ami ebből készül.

rakott (édes)krumpli269,1ár/adag
Hozzávalókmennyiségár/kgárbeszerzési hely
édesburgonya720 gr550396net
kolbász200 gr2400168cba
tojás6 db240házi tojás
házi tejföl1 liter150150DIY
lilahagyma50 gr35012,25Lidl
1 evőkanál
sajt100 gr1100110Spar
adag41076

0) Kipróbáltam a házi joghurt elve szerint a házi tejfölt is. A felforralt, kihűlt tejet tejföllel oltottam be. Nem a bolti ízt adja, de egész finom. Rakott ételekbe ezentúl ezt fogom használni.
1) A tojást keményre főztem, megpucoltam, tojásszeletelővel felszeltem. A kolbászt és a lilahagymát is előkészítettem.
2) Az édesburgonyát meghámoztam, 4-5 mm vastag szeletekre szeltem. Nem szabad előtte megfőzni.
3) Kikentem kókuszzsírral az edényt, utána rétegeztem: tejföl - krumpli - tojás - kolbász - lilahagyma. Minden krumplirétegre kell tejföl is (mivel nem főztük meg előtte).
4) Sütőben 200 fokon sütöttem majdnem egy órát. Az édesburgonya nem készül el olyan gyorsan. Így a levét is elfőtte végül, de készüljetek rá, sokkal több levet ereszt, mint a sima krumpli.
5) Pont ezért a tetejére a sajtot csak a sütés vége előtt tedd rá!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése