2016. február 26., péntek

Hamis besamel

Kérlek, lájkold az oldalt a facebookon: olcsó ÉS egészséges.

Mivel sok receptben szerepel besamel mártás, ami az eredeti hozzávalókkal szerintem kiütéssel legyőzi az aznapi egészséges kalóriabevitelt, így kell, hogy legyen a tarsolyunkban ezt kiváltó lehetőség.

Mindenmentes étkezésnél: cocomas + tápióka- vagy nyílgyökérliszt a befutó. (kb. 200 Ft / dl)
Természetesen géppel is készíthetsz sűrűbb tejet. A köles és rizs nyákos lesz, de 10-15 grammot hozzáadva a szokásos tejedhez, még élvezhető verziót készíthetsz, pláne, ha van benne kókuszreszelék, ami a nyákosodás ellen kiváló.
Mások kókuszzsírt is adnak ilyenkor a tejhez, nem is keveset, én ezzel óvatosabban bánnék.
Ha kész (leszűrted és kihűlt), a blender funkcióval, főzés nélkül keverj hozzá sűrítő anyagot, apránként. Már én is jópárszor elsokalltam... Lehet agar-agar, a fent írt tápióka- vagy nyílgyökérliszt, ezek gyorsabb felszívódásúak, de a színük fehér, mehet bele konjac liszt, pektin.

Annak, aki fogyaszt tejet: (házi) tejföl + tojás (kb. 36 Ft / dl).
 házi tejföl annyit tesz, hogy a 80 fokra felmelegített teljes tejet visszahűtöd 40 fokig, majd belekeversz egy-két kanál bolti tejfölt és meleg helyen hagyod egy napig.
A tojás besűríti, rakott ételekben ezt szoktam használni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése